Loyalty programma’s

Customer Journey

Marketing is niet alleen maar zenden, daarom luisteren we altijd zorgvuldig naar onze opdrachtgevers en werken we niet voor, maar met onze opdrachtgevers samen. Hierin zetten we graag net dat stapje extra, kunnen we specifieker inspelen op de behoefte van de klant en zorgen we ervoor dat we onderscheidend zijn van de concurrent.

De Customer Journey staat hierin centraal. Zo ontwikkelen we de beste loyaliteitsprogramma’s, zodat de consument niet alleen loyaal wordt maar dit ook blijft aan het merk en/of product.

Waarom een loyalty programma?

Omdat je op de juiste momenten in de customer Journey wilt bouwen aan loyaliteit. Een warm welkom voor nieuwe klanten, waardering laten blijken bij bestaande klanten, bestaande klanten boeien en behouden. Dus bij zowel nieuwe als bestaande klanten. Maar ook bij een “probleemklant” en een verloren klant. Je wilt bestaande en nieuwe contactmomenten aangrijpen en de fases die je klant doorloopt goed volgen zodat ze een goed gevoel krijgen, hebben en houden bij het merk en/of product.

Methodiek

Wij analyseren wat de belangrijkste fases zijn in de Customer Journey, bespreken de doelstelling en ontwikkelen hier, van concept tot beleving, een op maat gemaakt loyalty programma voor. Ons doel is altijd om de customer experience te verbeteren om zo de loyalty te vergroten.

Resultaat

De klant voelt zich gewaardeerd, heeft een positieve ervaring/beleving gekregen welk geassocieerd wordt met het merk en/of product. Zo wordt er meer klantkennis verkregen, zodat tijdig kan worden ingespeeld op de behoeften van de klant en het merk en/of product heeft er een ambassadeur bij en ontstaat er een community Er ontstaat een hechtere relatie met deze trouwe klanten, zij dragen nog actiever bij aan het creëren van nieuwe klanten.

Eén beleving zegt meer dan 1000 woorden