Loyaliteitsprogramma

Loyalty Journey

 

De lat om de loyaliteit van klanten te krijgen ligt steeds hoger. Een emotionele connectie is niet langer een ‘nice to have’ maar een ‘need to have’.

Een warm welkom voor nieuwe klanten, medewerkers en business partners, waardering laten blijken bij bestaande klanten, medewerkers, businesspartners  en deze boeien en behouden. Maar ook bij een “probleemklant” en/of een verloren klant.
Ieder contactmoment aangrijpen en de fases die je klant, medewerker, business partner doorloopt goed volgen zodat ze een goed gevoel krijgen, hebben en houden bij het merk en/of product.

Marketing is niet alleen maar zenden! Daarom luisteren we altijd zorgvuldig naar onze opdrachtgevers en werken we niet voor, maar met onze opdrachtgevers samen. Hierin zetten we graag net dat stapje extra, kunnen we specifieker inspelen op de behoefte van de klant, de medewerker of de businesspartner en zorgen we ervoor dat we onderscheidend zijn van de concurrent.

De loyalty journey staat hierin centraal. Zo ontwikkelen we de beste loyaliteitsprogramma’s, zodat de consument, de medewerkers en de business partner niet alleen loyaal wordt maar dit ook blijft aan het merk en/of product.

Waarom een loyaliteitsprogramma?

Werf en behoud consumenten met een loyaliteitsprogramma, beloon en waardeer medewerker en creëer meer betrokkenheid en blijf structureel onder de aandacht bij business partners.
Omdat je op de juiste momenten aan de loyalty journey wilt bouwen.

  • 54% koopt meer door een loyaliteitsprogramma
  • 61% van de consumenten geeft aan dat loyaliteitsprogramma’s te ingewikkeld zijn om aan deel te nemen
  • 2% klantbehoud staat gelijk aan 10% kostenbesparing!
  • Een loyale klant besteld gemiddels 5 – 10 keer meer dan een nieuwe klant.

Methodiek

Wij analyseren wat de belangrijkste fases zijn in de loyalty journey, bespreken de doelstelling en ontwikkelen hier, van concept tot beleving, een op maat gemaakt loyalty programma voor. Ons doel is altijd om de experience te verbeteren om zo de loyalty te vergroten.

Resultaat

De klant, medewerker, business partner voelt zich gewaardeerd, heeft een positieve ervaring/beleving gekregen welk geassocieerd wordt met het merk en/of product. Zo wordt er meer kennis verkregen, zodat tijdig kan worden ingespeeld op de behoeften en het merk en/of product heeft er een ambassadeur bij en ontstaat er een community. Er ontstaat een hechtere relatie met deze trouwe klanten, zij dragen nog actiever bij aan het creëren van nieuwe klanten.

 

Eén beleving zegt meer dan 1000 woorden